Thursday 31 March 2011

CiNtA JaRAk JAuh...........

hari nie aku nk cter ttg CINTA JARAK JAUH...dlu mse aku couple ngn ijam aku xterpk yg kteorg akn bercinta jarak jauh...taun pertama n taun kedua couple, kami sama2 ddk dekat..nk jmpe pn senang...

taun pertama couple aku still bersekolah..klu nk jmpe ijam, aku akn bwk mtr sndiri p jmpe die..xpn die sndiri dtg jmpe aku..mse dekat rajin jgk kami kuar date..klu lapo kteorg akn p mam kt warong same2...nk soping pn same2..mmg best la dlu couple time dkt...semua perkara buat berdua..

mse taun kedua aku da biz spm..aku terus keje...ble da keje kteorg jmpe hujung minggu jew..yelah busy ngn keje...tp still smpat kuar date..nk2 klu hujung bln mmg la paling best coz gaji kuar n soping with my bf...=)

masuk taun ketiga kami mula berpisah...aku dpt smbung belajar di politeknik mersing...still dlm johor lg...sebelum aku pergi daftar belajar, mlm tue kami kuar date...mse kuar tue xdpt nk gambarkn betape sedihnye aku nk tinggalkn die..mlm tue kteorg nangis coz xsggup nk berpisah jauh...tp terpakse jgk kami relakan untuk berpisah jauh...padahal xjauh pn...muar-Jb 2 jam 30 minit jew...aku xleh lupekan mse pagi subuh tue family aku gerak kew jb tok aku daftar masuk belajar..mse da msuk tol pagoh aku nangis coz berpiasah ngn ijam..sedih wow mse tue..tue la kali pertama kami berpisah...sejak tue aku xreti nk biasakn diri idop tnpe ijam di cc aku...seminggu aku dok jb aku asyik nangis jew..maybe aku nie manje kot..ngn family pn aku xpernah jauh..tiap kali aku col insan yg aku syg mesti aku akn nangis...mmg ssh la ble xpernah berjauh tetbe berjauhan lak...bg aku taun ketiga couple mmg dugaan tok aku...

xsampai 6 bln aku berjauhan ngn ijam..lg skali aku dpt berita yg gembira n sedih sgt..coz ijam dpt keje yg menjamin mse dpn...mmg apy la aku ble dpt thu ijam da ade keje tetap..tp yg wat sedih sgt ble dpt thu ijam kne g training 7 bln di sabah...peh jauh gle die tinggal kn aku...slme 7 bln aku ngn die xleh contact..coz die xleh bwk phone..mmg dugaan la..mse tue 14 june 2009 ijam gerak g KL untuk melapor diri...mse tue aku antar die p bustand..ya allah mse tue perasaan aku sdih sgt..smpai aku nangis teresak2 dpn family die...tp demi mse dpn die aku relakan die p..='(..sejak tue la bermula kisah sunyi aku tnpa die..setiap mlm aku tgu die col...ble die xcol aku rse sedih coz rindu kt die..naseb ade public...klu xde public mmg seksa la..sejak berjauhan la smpai skrg aku still xleh biasakn diri..ape semua bnda kne wat sndiri tnpa die..nk soping pn da jarang coz aku rajin soping ngn die..mse tue mmg xbest la...nk mam pn xde org teman..slalu die yg teman...=(..nk p mne2 ijam la yg rajin teman..tp skrg bersendirian....

taun keempat..,ijam dpt keje di pulau pinang..mse tue dpt thu mmg aku la org paling sedih..muar-penang jauh...klu die blik makan mse 8 jam..sejak die da keje mmg jarang sgt kteorg kuar date..tiap kali tgk org date rase jeles n sdih coz teringat mse kteorg date..pas tue kteorg rajin gaduh...dlu dkt xde la gduh...pastu nk tgu die dpt cuti mmg la ssh...raya pn xdpt raya bersama...sdihkn..mmg sedih la..=(

taun 5...aku ngn die mcm biasa still berjauhan...aku slalu berdoa supaya kami dpt bersama mcm dlu...tp smpai skrg kami still berjauhan...aku harus bersabar untuk tgu die.....=(..wlaupn aty aku terseksa couple jarak jauh..nk jmpe pn payah..aku arap die akn bersedia amk aku sebagai wife die..aku pn da nk abiz blajar...aku arap cinta jarak jauh nie bkn la penghalang untuk kami bersama..inyaallah ade jodoh kami berdua..aminnnn....

picture nie amk mse 3.2.2011..die blik cuti slame 3 ari jew coz die dpt mc...nk tgu die bebtl cuti pada bln 5 nie..xsabar nk tgu die blik...=)

No comments:

Post a Comment