Sunday 12 June 2011

first time jmpe kekwn poli

assalammualaikum.....pejam celik pejam celik aku da nk biz bljar rupanye....skejap jew da taun akhir...insyaallah hujung taun nie tamat sudah pengajian aku di politenik mersing johor...byk kenagan aku berlajar di PMJ (politeknik mersing johor)...masa mula dpt smbung belajar aty aku melonjak ske xterhingga...mse tue aku keje di kedai kasut hoover...mse tue aku nga cuti dok rest kt umh..tetbe aku dpt msj yg mengatakan aku dpt tawaran belajar di politeknik...mula aku xpercaya..pastu aku tergerak aty srh member aku check kt internet..skali betul aku dpt tawaran belajar..aku dapat kos diploma networking system...lps dpt thu aku pn bgthu my family..dieorg srh p bljr....so aku benti la keja...slame stahun aku bekerja...erm aku kne melapor diri di politeknik johor bharu pada 11.1.2009...mula aku rse pelik nape aku kne lapor diri di PJB sedangkan aku bljar PMJ...akhirnye aku dpt thu jwpannye knape..mse tue aku nk byr wit yuran di BSN..tetbe ade mamat tue tegor aku...

mamat: awk amk kos ape..??
aku : amk kos teknologi maklumat..
mamat : ha..??(berkerut kening) stahu sy kt poli jb xde kos tue...maybe bru ditubuhkan kot..
aku: erm sbnarnye sy poli mersing tp sy kne daftr di poli jb...
mamat : ooo..awk sbnarnye menumpang di poli kami...
aku : (tercenggang)..oooo
mamat : bggunan poli mersing lum ade lg...
aku: oo padan la sy heran nape kne daftar di poli jb...thanks ye..
mamat : (senyum )

bru la aku thu....so tbe la msenye...mse smpai di poli jb aku kagum coz kawasan die luas gler n besar gler tmpt die..first time aku jejak kaki di poli jb....ramai student dtg daftar saing ngn aku...mse daftar aku tgk borang dieorg lain dr aku...yelah dieorgkan poli jb mne nk sme ngn aku..tp aku tercari jgk mne bdk yg same poli ngn aku..xkan aku sorg jew yg belajar..pas daftar aku diberi kunci bilik asrama..so aku ngn family pergi ke asrama...mse mula msuk blik asrama yg aku nampak 2 katil, dua meje, 2 almari n 2 kerusi..aku tgk xde penghuni slain aku...

aku : ala xkan org sorg jew dok dlm blik nie...??
abah : kawan lum smapi lg la tue...
aku : nie yg xske nie dok seorg xde kawn ( wat muke moyok)

aku pn terus la pasang cadar n mengemas...tgh mengemas tetbe blik aku di ketuk...akhirnye partner aku smpai jgk....aku tersenyum lebar coz dpt kwn..name die ain n same poli ngn aku...bru la aku rse berani...hehehe..apy la jmpe kwn..tp yg sedihnye die dok dekat ngn poli jb tue..aku sorg jew jauh..aku pk nk blik kampg mcm ne..yelah aku kn first time berjauhan ngn family n kne berdikari...erm pas siap semua family aku pn blik muar..mse tue aku tahankan air mate nie..sedih la kne berjauhan ngn family...pas family blik..aku ape lg menangis la...manje la ktekan..hehehe....

No comments:

Post a Comment